A tabletek 2010-es piaci megjelenése óta a tavalyi negyedik negyedévben csökkent első alkalommal a táblagépek forgalma — derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat negyedéves piaci elemzéséből. A negyedik negyedévben 76,1 millió táblagépet és leválasztható billentyűzetes (2-in-1) készüléket értékesítettek a világpiacon, 3,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az Apple a negyedik negyedévben 21,4 millió táblagépet adott el, 17,8 százalékkal kevesebbet, mint 2013 negyedik negyedévében. Piaci részesedése 28,1 százalékra csökkent 33,1 százalékról. A csökkenést az IDC egyrészt arra vezeti vissza, hogy a legújabb iPad generáció csak minimális előrelépést képvisel az előzőhöz képest, másrészt arra, hogy az iPad piacát az Apple saját maga „kannibalizálja” nagyméretű iPhone, illetve MacBook Air modelljeivel. A Samsungnak a negyedik negyedévben 14,5 százalékos piaci részesedése volt, kisebb az egy évvel korábbi 17,2 százaléknál.A negyedik negyedévben azonban eladásai már 18,4 százalékkal 11,0 millióra csökkentek.
A Lenovo a negyedik negyedévben 3,7 millió táblagépet értékesített, 9,1 százalékkal többet, mint egy évvel korában. Piaci részesedése 4,8 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 4,3 százalékról. Az Asus a negyedik negyedévben 3,0 millió táblagépet adott el, 24,9 százalékkal kevesebbet a 2013. negyedik negyedévinél. A negyedik negyedévben 4,0 százalék volt a részesedése, míg 2013 negyedik negyedévében 5,1 százalék. Az Amazon a negyedik negyedévben 1,7 millió táblagépet adott el, 69,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése így 7,4 százalékról 2,3 százalékra zsugorodott. A kisebb gyártók térnyerésének gyorsuló ütemét mutatja, hogy a tavalyi negyedik negyedévben 36,2 százalékkal növelték eladásaikat és összesen 35,2 millió készüléket értékesítettek. Együttes piaci részesedésük pedig 46,2 százalékra ugrott 32,8 százalékról — számolt be az MTI.