Magyarország mobilfizetésben jobb, mint a szomszédai

mobil-kereskedelemBoros Botond, a PayPal üzletfejlesztési menedzsere szerint Magyarországon a cseh és a lengyel átlagnál magasabb az okostelefonok elterjedtsége, azonban jelentősen alacsonyabb a táblagépek penetrációja. A PayPal felmérése szerint jelenleg Magyarországon minden tizedik online fizetés okostelefonról, és minden harmincadik történik táblagépről. Ezekkel a számokkal hazánk első helyen áll a régióban a mobil fizetéseket tekintve, mert míg Lengyelországban az online fizetések nyolc százaléka történik okostelefonról, és három százalék táblagépről, addig Csehországban mindössze hét százalék és két százalék az arány.

A PayPal dinamikus növekedést prognosztizál Magyarországon a mobileszközökről érkező fizetések piacára 2012 es 2015 között. 2012-ben a teljes magyar m-commerce piac 7,5 milliárd forintot tett ki, 2014-re azonban több mint 14 milliárd forintos volumen várható. Ez a PayPal kutatása szerint 2015-re elérheti az évi 20 milliard forintot is, azaz idei online kiskereskedelmi piaci volumen nyolc százalékát.

Kiugró arányban fizetnek élelmiszerekért hazánkban hordozható eszközökről, ugyanis az online vásárlások aránya ebben a szegmensben 26 százalék, amiből 12 százalék az okostelefonról és 14 százalék a táblagépről történő fizetések aránya.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.