Magyar fejlesztésű IoT keretrendszer készült 835 millió forintból

Termelővállalatok digitális átállását segítő fejlesztés készített a NETvisor Zrt. vezette ipari-egyetemi konzorcium – közölte a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME).

A 835 millió forint összköltségű kétéves kutatás-fejlesztési projekt a tájékoztatás szerint a NETvisor Zrt. vezetésével a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszéke, valamint a CS-Process Mérnöki Kft. együttműködésében valósult meg, a fejlesztést az NKFIH több mint 635 millió forinttal támogatta. Az ipari-egyetemi konzorcium fejlesztésének segítségével lehetővé válik akár ipari léptékű elosztott szenzor- és vezérlőhálózatok kialakítása, vagy akár a manapság jellemzően egymástól független alrendszerekre tagolt, szigetszerű megoldásokat felvonultató gyári infrastruktúra-felügyelet egységes, integrált rendszerben való megvalósítása is. A hazai fejlesztésű IoT keretrendszer – a világhálón keresztül egymással kommunikáló eszközök – használatával a termelővállalatok gyorsan és költséghatékonyan tudják átalakítani vagy bővíteni tevékenységüket a digitalizáció és az ipar 4.0 elvárásainak megfelelően. Az IoT keretrendszer újszerűségét a közlemény szerint az adja, hogy integrálja a szenzoroktól kezdve a helyi kommunikációs átjárón keresztül az adattárolást és -feldolgozást biztosító IoT platformot, emellett kiegészíti azt az IoT rendszer működtetését támogató és menedzselő szoftverkomponensekkel, amik a rendszer elemeinek felderítését, nyilvántartását, teljesítményének monitorozását és hibamenedzsmentjét végzik. A kutatás-fejlesztési projekt 2017 novemberében indult.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Elgurult a cérna a Magyar Telekomnál :)

ked okt 1 , 2019
ShareTweetPinShareFurcsa kéréssel fordult a Magyar Telekom Baranyi Krisztinához, a IX. kerület ellenzéki polgármesterjelöltjéhez. Kutas István, a távközlési vállalat kommunikációs igazgatója konkrétan a magenta szín kampányanyagokon való használatát kifogásolta. Mint írta: “Tisztelt Hölgyem! A Magyar Telekomtól keresem a következő ügyben: Mi a Telekomnál szeretjük a magenta színt, ezzel különböztetjük meg magunkat […]

És még ez is...