Legalább magas üzleti potenciállal bíró hazai kkv-k digitalizáltsága reménykeltő

A vizsgált kkv-k jelentős része intenzív, többcsatornás online jelenléttel bír és nyitott az innovatív megoldásokra is – derül ki egy friss, a hazai kis-és középvállalkozói szektort elemző reprezentatív kutatásából. A céges honlap alap, a webshop, a hírlevelek és a bankkártyás fizetési rendszer is egyre gyakoribb, de egyes jövőtechnológiákkal kapcsolatban még óvatosan nyilatkoznak. A legnagyobb fejlesztéseket a vállalatirányítási, számlázási, logisztikai és ügyfél-nyilvántartási rendszerek terén tervezik. A magas üzleti potenciállal – főleg a magasabb árbevétellel is – rendelkező kkv-k „szűken” értelmezik az innováció fogalmát, és csak az olyan, technológiai újításon alapuló megoldásokat tekintik innovációnak, mint amilyen például egy CRM rendszer fejlesztése.

Az olyan területeket, mint a cégen belüli kommunikáció fejlesztése és a humánerőforrás tervezése szintén innovációs területnek tekintik, de az elmúlt években ezek automatizálására és digitalizációjára még nem került sor. A legnagyobb üzleti potenciállal rendelkező cégek többcsatornás és intenzív online jelenléte kimagasló. Vállalati honlapja (85 százalék) szinte minden vállalkozásnak van, de használják az online platformokat, főleg a Facebookot (68 százalék) és elterjedőben van már a LinkedIn (23 százalék) is. Saját vagy bérelt online webáruházat a cégek 26 százaléka működtet, és nyolc százalékuknak saját blogja is van.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.