Kultúrális intézete is van már a Google-nek

street-artA Google Kulturális Intézetének oldalán már több mint tízezer street art alkotást és a köztéri művészetet bemutató mintegy 260 kiállítást nézhetnek meg az internetezők. A street artról szóló gyűjteményt 34 ország 86 művészeti szervezetének segítségével állították össze — olvasható a Google közleményében. A street art „alkotói” a várost vászonként használva többek közt graffitivel, szoborinstallációkkal és mozaikokkal alakítják a városképet. Mivel ezek az alkotások gyakran rövid időn belül eltűnnek, ezért a világ 34 országban több ezer műről készült digitális felvétel, és került fel a virtuális múzeumba.

Közterületeken megjelenő street art műveket 2014 júniusa óta tekinthetnek meg az internetezők a Google kulturális oldalán. Akkor még 31 partner segítségével több mint ötezer street art kép és csaknem száz kiállítási anyag volt a globális internetes múzeum része, de a kezdeményezés legújabb lépéseként 55 új művészeti szervezet közreműködésével már több mint tízezer, stencillel készült művet, szoborinstallációt, mozaikot és kollázst, valamint több mint 260 virtuális kiállítást nézhetnek meg a felhasználók.

A Google művészeti kezdeményezése egy Chrome-bővítménnyel is bővült, amelynek segítségével egy új keresőlap megnyitásakor egy festmény jelenik meg a böngészőben. A művek gyakorisága változtatható aszerint, hogy naponta, vagy inkább minden egyes új lapnál jelenjen meg új festmény.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Seed Star Battle: várják az ötletgazdákat is

csü márc 19 , 2015
ShareTweetPinShareMár alig egy hónapig várja a startupok jelentkezését a Seed Star Battle, amely a DBH SeedStar és a LEWIS PR közös kezdeményezése. A verseny célja, hogy használható és valós nemzetközi juttatási csomaggal segítse az innovatív magyar vállalkozókat. A győztes csapat többek között egymillió forint értékű mentorprogramot és fél éves pr-szolgáltatást […]
startup, innováció

És még ez is...