Konszolidálódik az online apróhirdetési piac

halAz online apróhirdetési piac uralmáért folytatott verseny 2014-ben sem hagyott alább, sőt az elmúlt hónapban ismét felbolydult a piac és a konkurenciaharc egy újabb szakaszába érkezett, miután a két legnagyobb szereplő fontos bejelentéseket tett — áll az eNET és a BCE Infokommunikációs Tanszékével közös elemzésében. A Schibsted Classified Media Hungary Kft. – aminek a tulajdonában áll a Jófogás – 2014. március közepén hozta nyilvánosságra, hogy felvásárolta a korábban az online apróhirdetési piacon harmadik szereplőnek számító expressz.hu online hirdetési üzletágát. Az akvizíció idején az Expressz online felületén körülbelül 400 ezer hirdetés volt, aminek nagy része ezt követően a Jófogás oldalára került át. A skandináv médiacég magyarországi portfóliójának bővítése azonban itt nem állt meg, mivel teljes egészében felvásárolta a használt gépjárművek online kereskedelmére szakosodott hirdetési portált, a Használtautó.hu-t üzemeltető Használtautó Kft.-t is, aminek már korábban is felerészben tulajdonosa volt. Mindeközben az általános apróhirdetési piac másik nagy szereplője, az eddig Apródként ismert oldal 2014. április 14-től OLX néven él tovább. A szokatlannak számító döntés mögött tulajdonosi érdekek állnak, a dél-afrikai központú Naspers médiaóriás így kívánja kiépíteni a nemzetközi szinten egységes OLX márkát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.