Kevesen ismerik a törvényt, ezért sokan sokat buknak

Az új ügyfelek kétharmada már csak egy év hűségidőt vállalt, mióta az előfizetői szerződések szabályozása lehetőséget ad erre – derül ki a távközlési szolgáltatások használatát vizsgáló 2018-as felmérés előzetes adataiból.

A felmérést készítő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleménye kiemelte, hogy a válaszok alapján az előfizetők csaknem kilencven százaléka utólag is elégedett a határozott idejű szerződésekkel. A tavaly szerződött előfizetők több mint fele ugyanakkor nem hallott arról, hogy a hűségidő leteltével kérheti a kedvezményesen vásárolt készülék átalakítását kártyafüggetlenné, tízből pedig csak hatan tudták, hogy készülékvásárlás nélkül csak egy év hűségidőt kell vállalni – tették hozzá. A megkérdezettek hetven százaléka számolt be arról, hogy szerződéskötés előtt a szolgáltató az egyéves, a kétéves és a határozatlan időre kötött szerződés előfizetési díjairól is tájékoztatta. A változás előtt – mint írták – az előfizetők kilencven százaléka kétéves hűségidővel szerződött. 2017-ben minden ötödik család hűségidős szerződése járt le, de 79 százalékuk maradt a szolgáltatójánál. Közülük viszont minden tizedik magasabb számlát kapott ugyanazért a csomagért – tették hozzá.

A hűségidős szerződések szabályozása 2017 őszén változott a NMHH kezdeményezésére. A törvénymódosítás alapján határozott idejű, vagyis hűségidős előfizetés azóta csak egy évre köthető, csupán a készülékvásárláshoz kapcsolódó szerződések felső időkorlátja maradt két év. A hűségidő lejártával az előfizetés nem drágulhat és a szolgáltatás egyéb feltételei sem válhatnak kedvezőtlenebbé az előfizetők számára. A módosult hírközlési szabályozás szerint nem csupán felmondható a szerződés a hűségidő leteltével, de az előfizető kérésére a kedvezményesen vásárolt készülékeket a szolgáltató ingyenesen köteles hálózatfüggetlenné alakítani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.