Két jelentés is alátámasztja az orosz beavatkozást az amerikai elnökválasztásba

A 2016-os amerikai elnökválasztás idején Moszkva feltételezhetően valamennyi közösségi médiumot igénybe vette a választás befolyásolására – állítja két jelentés.

A jelentések az amerikai szenátus hírszerzési bizottságának megrendelésére készültek, a Google, a Facebook, a Twitter, az Instagram és más közösségi médiumok adatainak felhasználásával, és tartalmukat, valamint a következtetéseket a bizottság a héten tárgyalja meg. Ezt követően nyilvánosságra hozza a jelentések teljes tartalmát is. Az egyik jelentést a texasi Austinban lévő New Knowledge nevű kiberbiztonsági cég állította össze a Columbia Egyetem és a számítástechnikai kutatásokkal foglalkozó Canfield Csoport együttműködésével, a másik jelentés pedig a nagy-britanniai Oxford Egyetemen készült a közösségi média elemzésével foglalkozó Graphika cég közreműködésével. “Változatlanul aktív beavatkozás tapasztalható több platformon is” – írja a New Knowledge jelentése, amely azt állítja, hogy az orosz internetes kampány jelenleg is tart, és jelenleg Bassár el-Aszad szíriai elnök népszerűsítésével Szíria és a szíriai konfliktus ügyében próbálja meg befolyásolni az amerikai közvéleményt.

A két jelentés szerint az orosz számítógépes szakemberek a különböző közösségi oldalakon hamis profilokat hoztak létre, de nemcsak a Facebookon, a Twitteren és az Instagrammon – amely eddig is tudott volt -, hanem a YouTube, a Tumblr, a Reddit, a Pinterest a Vine és a Google+ platformjain is. Külön célba vették az amerikai fekete közösségeket, kihasználva az Egyesült Államokban meglévő faji feszültségeket. A közösségi oldalak egy része Donald Trump jelöltségét támogatta, másik részük Hillary Clinton demokrata párti vetélytársát, Bernie Sanderst népszerűsítette — állítják a jelentések.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.