Itt a Snowden 2.0

SnowdenMár az amerikai kormány is elismeri, hogy egy újabb forrásból kezdtek el kiszivárogni titkos nemzetbiztonsági iratok – jelentette kedden a CNN hírtelevízió. A The Intercept, Glenn Greenwald amerikai újságíró februárban alapított híroldala ugyanis hivatalos közlések szerint olyan iratokat szellőztetett meg kedden, amelyek forrása már nem lehetett Edward Snowden, a diplomáciai iratok kiszivárogtatásával világra szóló botrányt okozó amerikai informatikus. A híroldal cikke a Nemzeti Terrorelhárítási Központ (NCTC) 2013 augusztusában kelt dokumentumaira hivatkozik, ekkorra azonban Snowden már Moszkvába szökött. (Greenwald egyébként kulcsszerepet játszott a Snowden-féle kiszivárogtatások publikálásában is.)

A The Intercept kedden közölt cikke azzal foglalkozik, hogy Barack Obama elnöksége alatt mennyire felduzzadtak a feltételezett terroristák adatait tartalmazó adatbázisok. A CNN-nek hivatalosan is megerősítették, hogy ezek közül a legnagyobb, a Terrorist Identities Datamart Environment (TIDE) jelenleg megközelítőleg egymillió nevet tartalmaz. A TIDE adatállománya a kétszeresére duzzadt 2009 karácsonya óta, amikor az „alsónadrágos merénylő”, a nigériai Umar Farouk Abdulmuttalab megpróbált felrobbantani egy Egyesült Államokba tartó utasszállító gépet. Abdulmutallab neve akkor sehol nem szerepelt a biztonsági listákon, pedig ez megakadályozhatta volna, hogy repülőre szálljon. Greenwald a Twitteren már júliusban közölte, hogy újabb szivárogtató lépett színre, akinek kilétét az amerikai hatóságoknak mindeddig nem sikerült azonosítaniuk — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Zenét lopnának a Ford és a General Motors autói?

csü aug 7 , 2014
ShareTweetPinShareA zeneipar évről évre hatalmas profitot termel, de úgy látszik, semmi sem elég. A kiadók az utolsó centet is ki akarják sajtolni az eladott lemezekből. Most egy több mint háromszázezer előadót képviselő cég indított pert a Ford és a General Motors ellen. Joggal merül fel a kérdés, hogy egy autógyártónak […]

És még ez is...