Továbbra is a technológiai cégek uralják a világ legértékesebb márkáinak rangsorát: 2013-ban az Apple, a Google és az IBM került az első három helyre. A felmérést végző Millward Brown piackutató cég az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli, hogy a világ legértékesebb márkájaként az Apple 185 milliárd dollárt ér, míg legközelebbi versenytársa, a Samsung a globális lista 30. helyét foglalja el, 21 milliárd dolláros márkaértékkel. A Samsung azonban 2012 óta 51 százalékkal növelte márkaértékét, míg az Apple csak egy százalékkal. A cég a közleményben megjegyzi, hogy a Samsung vezető pozícióra tör az okostelefonok piacán: tavaly 1,6 milliárd dollárral többet költött kommunikációra, és úgy tudta növelni piaci részesedését, hogy közben nagyon komoly innovációs tevékenységet folytatott. A második helyezett Google 114 milliárd dollárt ér, és az idén öt százalékos növekedést tudott felmutatni. A harmadik IBM márkaértéke szintén 100 milliárd dollár felett van, 112 milliárd dollár, tavalyhoz képest három százalékkal csökkent.
Top Ten
- Apple
- IBM
- McDonald’s
- Coca-Cola
- AT&T
- Microsoft
- Marlboro
- Visa
- China Mobile