Ismét Bookline lesz a Shopline

konyvAz év első negyedévében átalakul a Libri-Shopline Nyrt., a cégcsoport nem üzemelteti tovább a Shopline márkát, a vállalat ezután a könyvek, az olvasás és a kultúra népszerűsítését tűzi ki célul, a cégcsoport vezetésében személyi változás nem történik – közölte a társaság a tőzsde honlapján pénteken. Kovács Péter, a Libri-Shopline vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: a döntés hátterében az áll, hogy a vállalat minden erőforrását arra a piacra szeretné fókuszálni, ahol a legnagyobb szakértelemmel és jelenleg is legjobb piaci pozíciókkal, lehetőségekkel rendelkezik. A cég tevékenységi köre letisztul és a kultúra közvetítésére koncentrál. Közölte, hogy a shopline.hu online felülete hamarosan a bookline.hu oldalára vezet majd, a konkrét ütemezés a következő napok, hetek feladata lesz. A Bookline-on elérhető lesz továbbra is minden üzletág (antikvár, film, zene és e-könyv) terméke.

A tőzsdei közlemény szerint a teljes cégcsoport a Libri Könyvkereskedelmi Kft. és érdekeltségei, valamint a Shopline Nyrt. összefonódásával jött létre 2013-ban. Az összefonódás utáni két évben a két vállalat önálló kereskedelmi márkái, a Libri, a Shopline és a Bookline egyaránt sikeresen működtek. A cégcsoport kiterjedt kiadói érdekeltségekkel rendelkezik, többségi tulajdonosa az LS Kiadói Csoportnak (Libri Kiadó, Park Könyvkiadó, Helikon Kiadó, Jelenkor Kiadó, Trubadúr Kiadó, Kolibri Kiadó, Diafilmgyártó Kft.), 2015-ben pedig részesedést vásárolt a Jaffa és a Scolar kiadókban. A csoport meghatározó tagja, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. évente mintegy 2,1 millió vásárlót szolgál ki 44 tagú, országos méretű könyvesbolthálózatában és webáruházában.