Így lehetnek sikeres informatikusok a lányok

LeninA nők szeretnének és tudnának is az it-szakmában érvényesülni, ám ehhez támogatásra, az ambíciók erősítésére, valamint a magánélet és a munka összhangjának megteremtésére volna szükségük. Ez volt az egyik fő mondanivalója a Microsoft Magyarország és a Global Shapers Budapest Hub kezdeményezésére a Brain Bar Budapest rendezvénysorozaton, ahol a nők és az informatikai szakma viszonyának témáját járta körül. Tény, hogy a nők valóban jóval alacsonyabb arányban választják a mérnöki, informatikus pályát, mint a férfiak. (Mint általában a műszaki pályákon: kevesebb közöttük az autószerelő, a traktoros, a kéményseprő, a kőműves. Felvetődött a kérdés, hogy hogyan lehet sikeres egy lány az it-szektorban. A Microsoft közleményéből ez nem derül ki, ezért Lenint idézve segítünk: „Tanulni, tanulni, tanulni!” Nyelveket, matatematikát, informatikát. Ez a titok. A -szerk- megj.)

A panelbeszélgetés során elhangzott vélemények rácáfoltak arra a közvélekedésre, miszerint a nőknek sem az érdeklődésük, sem a képességeik nincsenek meg a pályához. Másfelől a szakmára jellemző stressz, teljesítménykényszer, a rövid határidők, a magánélet és a munka egyensúlyának hiánya, és a nőkkel szembeni előítéletek valóban eltántoríthatják a pálya iránt érdeklődőket. A beszélgetésben többek között példákat hallhattunk Horváth Krisztinától, a Cisco ügyvezetőjétől, Halácsi Pétertől, a Prezi társalapítójától, valamint sikertörténeteket Babarczi Katicától, a Tep társalapítójától, Pogácsás Emesétől, aki VP engineering a Secret Sauce Partners-nél és Turcsányi-Szabó Mártától, az Eötvös Loránd Tudományegyetem tanszékvezetőjétől.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Európa hasít

ked jún 9 , 2015
ShareTweetPinShareAz Ericsson legújabb Mobilitási Jelentése szerint az európai országokban az elmúlt két évben csaknem kétszeresére nőtt az okostelefonok penetrációja a háztartásokban. Kelet-Európa fejlődő piacain a háztartásokban megháromszorozódott az okostelefon penetráció. A nagyon fejlett piacokon, mint az Egyesült Királyság vagy Svédország, ez a szám már meghaladta az asztali számítógépekét. A táblagépeket […]

És még ez is...