Hirdetési óriások vs. jogsértők

 

A legnagyobb amerikai online szolgáltatók abban állapodtak meg, hogy megpróbálják visszaszorítani az olyan oldalakon megjelenő hirdetéseket, amelyek szerzői jogot sértő „kalózoldalak” vagy hamisított termékek kereskedelmével foglalkoznak, megfosztván ezzel a jogsértő felület üzemeltetőjét azon lehetőségtől, hogy a hirdetésekből bevételre tehessen szert. Többek között az AOL, a Condé Nast, a Google, a Microsoft és a Yahoo is vállalta egy, a legjobb gyakorlatokat tartalmazó útmutató elfogadása formájában azt, hogy olyan belső rendszert hoz létre, amelynek révén megakadályozható a jogsértő oldalakon való hirdetés-elhelyezés. A cégek által egyénileg kidolgozandó rendszer a szerzői jogi jogosultak által benyújtott értesítéseken alapulna: a jogosultak értesítik a fenti hirdető cégeket, amennyiben elsősorban hamis termékek értékesítésével illetve szerzői jogi jogsértésekre alapuló szolgáltatást kínáló oldalakon hirdetésekkel találkoznak. A cégek pedig a megfelelően benyújtott értesítések alapján vizsgálatot indítanak az érintett oldal vonatkozásában, amelynek során az egyes oldalak üzemeltetőire hárul annak bizonyítása, hogy nem folytatnak jogsértő tevékenységet. A cégek a vizsgálat eredményének függvényében további lépésként többek között kérheti az oldal üzemeltetőjét, hogy hagyjon fel a jogsértő tevékenységgel vagy megteheti, hogy nem helyez el többet hirdetéseket ezeken az oldalakon. Az útmutató alapján a panasszal érintett oldalnak is lehetősége van kifogást tenni, és bizonyítani, hogy tevékenységével nem jogsértő célokat szolgál — írja a hamisitasellen.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Tíz tuti tipp a mobileszközöd megvédéséhez VIII.

pén júl 26 , 2013
  Csak olyan emberek bejelölését fogadd el, akikben megbízol annyira, hogy vacsorára is meghívnád magadhoz. Azért, mert ha ismeretlen embert fogadunk el barátunkként, az a saját hírnevünket veszélyeztetheti. Takács Viktória, a Sicontact Kft. marketing és stratégiai igazgatója azt javasolja, hogy győződj meg róla, hogy jól értelmezed a „barátom barátja“ beállítást a közösségi oldalakon.
ZX-81

És még ez is...