Ha békét akarsz, tégy panaszt

1

bekeAz Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a fogyasztók regisztrálhatnak, és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. Magyarországon ilyen jellegű vitarendezésre csak a fogyasztó kezdeményezésére van lehetőség. Az online vitarendezési platformon található egy elektronikus űrlap, amelyet a panasszal élőnek hiánytalanul ki kell töltenie. Az online vitarendezési platformon keresztül az Európai Unió összes hivatalos nyelvén van lehetőség a panasz benyújtására. Továbbá a platform az esetleg szükséges fordításokhoz fordítóprogramot működtet, ezért az sem jelenthet problémát, ha nem beszéli annak az országnak a hivatalos nyelvét, amelyben a kereskedő telephelye van.

A következő adatokat kell megadni

  • A fogyasztó neve, e-mail címe és postai címe (ha van, akkor a képviselő neve, e-mail címe és postai címe is)
  • A kereskedő neve és e-mail címe, weboldala és postai címe (ha van, akkor a képviselő neve, e-mail címe és postai címe is)
  • A fogyasztó vagy képviselője által ismert nyelv vagy nyelvek
  • Az ellenérdekű fél által ismert nyelv, amennyiben ez az adat rendelkezésre áll
  • A panasszal érintett áru vagy szolgáltatás típusa
  • Az árut vagy a szolgáltatást valamely honlapon vagy más elektronikus eszközön keresztül kínálta-e fel a kereskedő és rendelte-e meg a fogyasztó.
  • A megvásárolt áruk vagy szolgáltatások ára
  • Az áruk vagy szolgáltatások vásárlásának időpontja
  • Közvetlen kapcsolatba lépett-e a fogyasztó a kereskedővel
  • Korábban már foglalkozott-e valamely alternatív vitarendezési fórum vagy bíróság a jogvitával
  • A panasz típusa
  • A panasz ismertetése
  • Ha ismert, akkor az az alternatív vitarendezési fórum vagy fórumok, amelyet vagy amelyeket a kereskedő köteles igénybe venni, vagy amely vagy amelyek igénybevételére elkötelezte magát.

One thought on “Ha békét akarsz, tégy panaszt

  1. Van akinek még talán időben.
    Sokaknak:
    Míg tűrhetém, tűrtem becsűletessen:
    most már gazember is lennék, de késő -!
    Ősz fő, kiszáradt kar, – hová megyek?
    (Katona József: Bánk bán)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Adatok a társadalom érdekében: 2016 legfontosabb távközlési trendjei III.

csü febr 4 , 2016
ShareTweetPinShareA Telenor Research szakértői szerint 2016-ban hat fontos trend uralja majd a távközlési ipart. Az idén minden korábbinál nagyobb mértékben kihasználják majd a távközlési vállalatok a big data technológiában rejlő lehetőségeket. A szolgáltatások üzemeltetése során keletkező adatok begyűjtését nem csak belső célokra, hanem akár a teljes társadalmat érintő problémák megszüntetésének […]
kém, ügynök

És még ez is...