GVH: enyhe büntetés a sokszorosan visszaeső Vodafone-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 200 millió forintos bírságot szabott ki a Vodafone Magyarország Zrt.-re megtévesztő tájékoztatás miatt.

A versenyhivatal a közleményében kiemelte, hogy a bírság kevesebb mint a fele annak, amire a Vodafone többszörös visszaesőként (lásd a lenti táblázatunkat) számíthatott, mivel a hivatal úgy ítélte meg, hogy a telekommunikációs szolgáltató egyértelmű lépésekkel igazolta kifogásolt magatartásának megváltozását. A GVH a Vodafone készülékeinek értékesítési ajánlatait népszerűsítő, 2013 októberétől megjelenő reklámkampányokat vizsgálva megállapította, hogy a tájékoztatás megtévesztő volt a készülékek tényleges áráról, mivel az akciós ár mellett nem tüntették fel a hűségidő alatt havonta fizetendő extra készülékdíjat.

A GVH szerint a fogyasztókban az a téves benyomás alakulhatott ki, hogy az ár különösen kedvező és tévesen hihették, hogy az árnak csupán a kiemeléssel érintett elemét kell megfizetniük. A Vodafone a jogsértést nem ismerte el, de az együttműködés jeleként a piaci gyakorlaton túlmenően szigorította megfelelési programját, módosította kereskedelmi gyakorlatát az érintett készülékértékesítéseket is, továbbá – jelentős pénzügyi terhet vállalva – felajánlotta a határozott idejű szerződések ingyenes felbontásának lehetőségét az érintett fogyasztók számára – tették hozzá.

Év (forrás) Büntetés (millió forint)
2004 15
2004 5
2005 10
2005 2
2006 5
2006 2
2007 20
2007 5
2008 20
2009 10
2009 40
2009 60
2009 10
2010 5
2010 100
2010 40
2010 60
2011 50
2012 30
2012 25
2012 50
2013 50
2014 110
2014 125
2016 90
2017 200
Összesen 1139
Forrás: mínuszos.hu gyűjtés

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Invitel kutatás a sportnézési szokásainkról: a focisták a sztárok III.

vas dec 24 , 2017
ShareTweetPinShareA sportolók közösségi profiljainak köszönhetően betekinthetünk a mindennapjaikba, és a megosztásaik által értesülhetünk szerepléseikről, sikereikről – derült ki az Invitel sportnézési kutatásából. „A privát szféra mellett általában közösségi ügyek is terítékre kerülnek, amióta a sportolók, játékosok aktívan használják a saját csatornáikat. Ezekkel, a klubok által ritkán ellenőrzött sportolói tartalmakkal néhány […]

És még ez is...