Van még tartalék a magyarországi e-kereskedelemben – derül ki az eMAG online webáruház felméréséből. A vásárlóerő szempontjából meghatározó, 18-55 éves lakosság 86 százaléka rendelkezik internet hozzáféréssel, ám mindössze 28 százalékuk szokott rendszeresen termékeket rendelni a világhálón keresztül. Ez a vásárlási forma hamarosan nagyobb népszerűségre tehet szert, hiszen a jelenleg csak offline vásárló válaszadók 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretné kipróbálni az online vásárlást. A magyarok 45 százaléka vásárolt már elektronikai vagy informatikai terméket online áruházból.
A megkérdezettek 61 százaléka asztali számítógépen, 57 százaléka mobiltelefonon, 55 százaléka notebookon, 17 százaléka pedig táblagépen keresztül éri el a világhálót. Az internetezők többsége nem elégszik meg egy eszközzel – 36 százalékuk kettőt, 16 százalékuk hármat, kilenc százalékuk pedig négyet is használ a fent felsoroltak közül, ami kiválóan szemlélteti az okostelefonok és tabletek terjedését. Ugyanakkor a mobileszközök szerepe az online vásárlásban egyelőre nem számottevő: a vevők fele asztali számítógépen, 37 százaléka pedig notebookon keresztül adja le rendelését, miközben mobiltelefonról öt, tabletről pedig három százalékuk vásárol. Ez a szám várhatóan dinamikus növekedésnek indul a közeljövőben, hiszen a webáruházak látogatói egyre nagyobb arányban érkeznek mobilról – az eMAG esetében ez például meghaladja a 21 százalékot. Okostelefonról a látogatók több mint 17 százaléka, táblagépről pedig több mint négy százaléka érkezik.