Az e-kereskedelemmel foglalkozó Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a hazai internethasználók hét százaléka vásárol rendszeresen a világhálón keresztül, míg további 29 százalékuk alkalmanként. Összesen így a netezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, ami négy százalékpontos növekedést jelent 2011-hez képest (azaz korábban a netezők 32 százalék vásárolt online). A 2011-ben indult Grando.hu online plázába naponta mintegy 60-100 ezren látogatnak el. Az online pláza átmenő forgalma az év első nyolc hónapjában megközelítette a kétmilliárd forintot, amely 30 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az elmúlt 12 hónapban interneten vásárlók átlagosan 4,6 alkalommal vásároltak online, ami néhány tizedponttal alacsonyabb a korábbi évek átlagánál. Ugyanezen időszak alatt mintegy kilenc százalék körüli tranzakciószám növekedés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Mindez pedig azt valószínűsíti, hogy az emelkedés nagy részét az internetezést elkezdő újabb fogyasztók adják. A vásárlók túlnyomó többsége, 73 százaléka az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet a Medián kutatása szerint. Mindig is ez volt a leggyakrabban választott fizetési mód, és aránya az elmúlt három év során alig változott.
És még ez is...
-
2018. december 4.
A netező fogyasztók 95 százaléka vásárol is az interneten
-
2014. szeptember 12.
Szárnyal a SAP Hungary
-
2015. augusztus 22.
Gőzerővel épül a Digitális Magyarország
-
2012. augusztus 23.
Lenovo – Flextronics: reloaded
-
2012. május 22.
A DataLogic lubickol a válságban
-
2016. június 13.
Szurkoló vagy? Nyerhetsz egy Huawei P9-es okostelefont