Egyre többen elégedetlenek a felhőszolgáltatásukkal

Csökkent a felhőszolgáltatásukkal elégedett vevők aránya 2016-ban – derül ki a Baker McKenzie felméréséből. A válaszadóknak csak a hatvan százaléka nyilatkozott elismerően az általuk igénybe vett megoldásokról, tíz százalékkal kevesebben, mint 2015-ben.

Az ügyvédi iroda felmérése szerint a legnagyobb kockázati tényezőt a biztonság és a szabályozási környezet jelenti a felhőszolgáltatások kiválasztásakor. A következő években az adatvédelemre és a költséghatékonyságra még több figyelmet fordítanak a vállalatok, valamint kiemelt prioritásként kezelik a képzett it-szakemberek megtartását. A felhőszolgáltatások kiválasztásakor a költséghatékonyság, a rugalmasság és a sebesség a legfontosabb szempontok, míg a legnagyobb kockázatot a biztonság, az adatvédelem és a szabályozási környezet jelentik. A válaszadók fele továbbra sem tárolna a felhőben bizonyos adatokat, mint például a védett egészségügyi és egyéb személyes adatokat, valamint a stratégiai jellegű vagy különösen bizalmas információkat.

A kutatás alapján a vevők közel fele közvetlenül a szolgáltatóval köt szerződést. A válaszadók a szerződéskötés során legalább egy olyan kikötést meghatároznak, amely a vevő adatainak tárolására vonatkozik. A vevők és szolgáltatók nyolcvan százaléka egyetért abban, hogy a megállapodás megkötéséhez a szolgáltatóknak nemzetközileg elfogadott biztonsági szabványokat kell teljesíteniük. A szolgáltatók arról számoltak be, hogy sok esetben a vevő adataihoz hozzáférési jogot kapnak azért, hogy folyamatosan javítani tudják a szolgáltatás minőségét, valamint hogy az adatokat statisztikai és elemzési célokra használják fel. A felmérésben résztvevők többsége szerint a jövőben továbbra is a biztonság és az adatvédelem foglalkoztatja majd leginkább a vevőket, emellett a felhőszolgáltatások ára és kezelése, valamint a képzett it-szakemberek megtartása is meghatározó szerepet fog játszani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.