Az online áruházaknál elérhető szállítási, kézbesítési módok között a leggyakoribb a futárszolgálatos kézbesítés (82 százalék) és a személyes átvételi lehetőség (69 százalék) – derül ki az eNET napokban közzétett éves felméréséből. Az online vásárlások értéke alapján a leggyakrabban igénybe vett szállítási mód a futárszolgálat és a személyes átvétel. Főként a nagy áruházak körében évek óta fokozatosan növekszik a személyes átvétel aránya, ezen belül is a partner üzletben való átvétel hányada. Ez utóbbi mutatja, hogy az interneten termékeket vásárlók számára kedvelt termék átvételi megoldás lett az elmúlt két évben a lakhelyhez közeli átadási pontokon való csomagfelvétel (Pick Pack Pont és PostaPont). A vásárlások átlagos értéke 7 500 forint körül alakult az összes vásárlást figyelembe véve. A vásárlások értékét tekintve az online vásárlók által leggyakrabban használt fizetési mód az utánvét, amelynek csak elenyésző részét adja a postai utánvét. A nagy áruházak körében ugyanakkor évek óta fokozatosan növekszik a bolti átvétel aránya, ezen belül is a bankkártyával fizetők hányada. Az internetes termékvásárlás során bankkártyával történő fizetés aránya még mindig csak öt százalék körüli, de értékében nő. A mikrofizetési, a mobilfizetési és az egyéb megoldások használati aránya egyelőre marginális.
És még ez is...
-
2015. december 9.
Ötvenmillió eurót fektet be az Epson
-
2018. november 9.
Az Alza.hu tagadja a vádakat
-
2013. április 24.
Elektronikus számla: 2020 mérföldkő lesz
-
2015. június 17.
Hiú ábránd a külföldi terjeszkedés
-
2016. június 24.
A taxin és az UBER-en is spórolnak a munkaadók
-
2015. július 24.
E-kereskedelem: hasít a Prímagáz