E.ON – Főgáz: nem ment simán az adatmigrálás

bigdataAz E.ON egyetemes gázszolgáltatásban vételező ügyfeleinek az átadása 2016. január 1-én megtörtént. Az ügyfél- és számlázási adatok egyeztetése és átadása során a két szolgáltató szorosan együttműködött, és több ellenőrző pontot is beépített a folyamatba – ennek sikerességéről és eredményességéről ez év elején közös sajtóközleményben adott tájékoztatást az E.ON és a Főgáz Zrt. A folyamatos egyeztetés ellenére az adatszolgáltatás közben hibásan becsült adatok is átkerültek az E.ON-tól a Főgáz Zrt.-hez, ami egyes ügyfelek esetében egyszeri számlázási problémát okozott.

A téves számlázásban a minden hónapban valós fogyasztási adatokat rögzítő, havi diktálási elszámolást választó ügyfélkör érintett. Ezen ügyfelek esetében a megszokottól eltérő módon becslés alapján készült el az új szolgáltató első számlája, a becslésnél az E.ON adataiban volt a hiba.A problémát az okozta, hogy a decemberi átadás-átvételi mérőállás alapján kiszámított napi átlagfogyasztás értékét nem az éves fogyasztásból határozta meg a számítást végző rendszer, hanem a decemberiből, és így magasabb várható fogyasztást kalkulált. Az adatok ellenőrzése során ez a probléma nem jelentkezett. Az E.ON az okozott kellemetlenségért mind a Főgáztól, mind az érintett ügyfelektől elnézést kér.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.