E-kereskedelem: szigorít az EU

Az Európai Unió rendelete értelmében a tagországok online kereskedői december 3-tól nem alkalmazhatnak állampolgárság, lakóhely, illetve letelepedési hely szerint különböző árakat, értékesítési és fizetési feltételeket.

Az Európai Bizottság felmérése szerint az unióban működő webshopok 63 százaléka nem teszi lehetővé a más tagországból kezdeményezett online vásárlást, ez pedig súlyosan gátolja az egységes piac és az e-kereskedelem Európai Unión belüli kiteljesedését, a december 3-án hatályba lépő területi alapú tartalomkorlátozással szembeni (geo-blocking) rendelet ezt a diszkriminációt számolja fel. A rendelet nem kötelezi a kereskedőket arra, hogy az online rendelt termék szállítását is biztosítsák a külföldi vásárlók számára. Azonban december elejétől azt már nem tehetik meg, hogy megakadályozzák egy másik EU-s tagállamból érkező külföldi megrendelés fogadását, teljesítését, illetve azt, hogy az ip-cím alapján eltérő árakat alkalmaznak.

Például ha egy osztrák vásárló olyan magyar webáruházban találja meg a keresett terméket, amely nem szállít Ausztriába, a megrendelés fogadását, teljesítését a kereskedőnek biztosítania kell, mégpedig a magyar vásárlók részére kínált árazással egyezően. Más kérdés, hogy ebben az esetben a vásárlónak kell megszerveznie az áru magyarországi átvételét. A rendelet alkalmazási köre az online vásárlások mellett kiterjed az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra is, például a weboldaltárhely vagy a felhőalapú adattárolási szolgáltatásokra is. Érintettek emellett – egyebek közt – a szállodai szolgáltatások, az autókölcsönzés vagy a belépőjegy-vásárlás. A rendelet előírásai nemcsak a lakossági fogyasztókra, hanem a végfelhasználónak minősülő egyéb vállalkozások, jogi személyek megrendeléseire is vonatkoznak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Pénzdíjas fejlesztői versenyt rendez az MKB Bank

ked nov 6 , 2018
ShareTweetPinShareAz MKB Fintechlab november végén rendezi Budapesten a Fintech Akadémiát. A nemzetközi rendezvény középpontjában a digitális készségek gyakorlati alkalmazása áll. Az esemény legfontosabb eleme az a harmincórás fejlesztői verseny – ismert angol nevén hackathon –, amelynek során a közép-kelet-európai régió száz legtehetségesebb fintech fejlesztő startupja méri össze tudását. A verseny […]
startup

És még ez is...