E-kereskedelem: csúnya fiaskó volt 2016 karácsonya

Több mint 900 ezer magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan öt nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg — áll az eNet Internetkutató jelentésében.

Az elemzés szerint a késések oka az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak a forgalom ilyen mértékű növekedésére, de az is, hogy a futárszolgálatok az ünnepi időszakban nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám igényelte volna. A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, a késésben érintettek alig több mint harmadát értesítette a webáruház a kiszállítás várható módosulásáról, a többség maga érdeklődött valamelyik platformon. Az érintettek a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, negyven százalékuk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta az eljárásmódot, 25 százalék számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő.

A kutatócég szerint a történtek némileg rontották a webáruházak megítélését, a késésben érintettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legközelebb hasonló helyzetben inkább egy másik webáruháztól rendel, tíz százalékuk pedig azt mondta, máskor biztosan nem rendel a késéssel teljesítő webáruháztól. Az érintettek kétharmada ugyanakkor jelezte: a történtektől függetlenül máskor is fog az adott webáruháztól rendelni, további hét százalék pedig nem foglalt állást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Határ a csillagos ég: Softline AG - IPR-Insights partnerség

vas jan 22 , 2017
ShareTweetPinShareA szoftvereszköz-gazdálkodás (SAM), it-biztonság, virtualizáció és infrastruktúra-menedzsment területekre fókuszáló nemzetközi it-tanácsadó csoport, a Softline Group partnerségi megállapodást kötött az átfogó szoftvereszköz-gazdálkodási (SAM) szolgáltatásokat és licenctanácsadást nyújtó IPR-Insights-szal. “A Softline Group folytatja növekedését mind helyi szinten, mind nemzetközi piacokon. Egyes nagy nemzetközi ügyfelek számára fontos lehet, hogy telephelyükön alkalmazzanak szoftvergazdálkodási eszközöket […]

És még ez is...