Durván nagyot nőtt a Facebook forgalma és nyeresége a negyedik negyedévben

A vártnál nagyobb mértékben nőtt a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben, ami az Instagram és a vállalati reklámkiadások stabil növekedésének köszönhető. A New York-i tőzsdén közel 12 százalékkal ugrott meg a vállalat árfolyama a szerdai zárás után közzétett gyorsjelentés hatására. A kaliforniai székhelyű vállalat árbevétele a december 31-én véget ért három hónapban 16 milliárd 914 millió dollár volt, éves összevetésben harminc százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek szintén harminc százalékkal, 16 milliárd 640 millió dollárra emelkedtek. A nettó profit 61 százalékkal, 6 milliárd 882 millió dollárra ugrott, az egy részvényre jutó hígított nyereség pedig 1,44 dollárról, 2,38 dollárra nőtt. A tavalyelőtti negyedik negyedévben azonban 2,27 milliárd dollárt, részvényenként 77 centet vittek el az új adótörvények, az egyszeri adózási tételt nem számítva a negyedik negyedéves nyereség részvényenként 2,21 dollár lett volna 2017 utolsó negyedévében.

Tavaly 37 százalékkal, 55 milliárd 838 millió dollárra nőtt a Facebook bevétele, ezen belül a reklámokból származó bevételek 38 százalékkal, 55 milliárd 13 millió dollárra. Az üzemi eredmény 23 százalékkal, 24 milliárd 913 millió dollárra, az adózás utáni nyereség pedig 39 százalékkal, 22 milliárd 112 millió dollárra, részvényenként 7,57 dollárra nőtt. Decemberben napi átlagban 1,52 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, kilenc százalékkal több mint egy évvel korábban. A havonta legalább egyszer belépők száma ugyancsak kilenc százalékkal 2,32 milliárdra nőtt. Elemzők nagyjából ugyanennyire számítottak. A Facebook részvényei 11,89 százalékos nyereségben, 168,30 dolláron forogtak a New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében csütörtökön, két és fél órával a nyitás előtt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.