Dízelbotrány: emisszióérték-manipuláló szoftver az Audinál

audiA Bild am Sonntag német hírmagazin beszámolója szerint a motorok emissziós értékeinek manipulálására alkalmas szoftverfunkcióra bukkant még a nyár folyamán a kaliforniai CARB környezetvédelmi hivatal az Audinál.

A lap forrásmegadás nélkül közölt információi szerint a V6-os motorral és automata sebességváltóval rendelkező Audi modelleknél a motorvezérlő szoftver a kormány mozgása alapján felismeri, hogy az autó tesztpadon áll-e, vagy sem. Amennyiben a motor beindítása után a kormány nem mozdul, a motorvezérlés alacsony szén-dioxid-kibocsátási értékeket adó „melegítő” üzemmódban működik, amennyiben viszont a kormány több, mint 15 fokkal elmozdul, a vezérlőprogram magasabb üzemanyag fogyasztásra és szén-dioxid-kibocsátásra vált át. A CARB birtokába került belső vállalati dokumentumok szerint az Audi már évek óta alkalmazza dízel- és benzinüzemű autóinál egyaránt a tesztüzemmód felismerésének ezt a módját Európában is. A CARB és az Audi nem kommentálta a hírmagazin beszámolóját.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Mindent a billentyűzetről

ked nov 8 , 2016
ShareTweetPinShareSzinte nem telik el nap anélkül, hogy ne ülnénk le a számítógépünk elé: e-maileket írunk, chatelünk, böngészőben keresünk vagy alkalmazásokat használunk. Mindez nem jöhetne létre a billentyűzetünk nélkül, amelynek tudatos használata nagyban elősegíti a hatékony munkavégzést. Miért QWERTY vagy QWERTZ billentyűzetet használunk? Hogyan lehet egy billentyűkombinációval lezárni az asztalunkat? Miként […]

És még ez is...