Csodás nyilvántartó szoftvert vezetett be a budaörsi rendelőintézet

Új informatikai rendszert élesített a Budaörsi Egészségügyi Központ. 

Október közepétől az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás (EMMA) egészségügyi informatikai szoftver használatára tért át a Budaörsi Egészségügyi Központ. Az alkalmazás egységes platformot teremt a járóbeteg-ellátás, a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás, a háziorvosi ügyelet és – a közeljövőben – az egynapos sebészeti részleg számára. Ezek az egy épületben működő szakágak eddig más és más nyilvántartó programot használtak, mindegyik olyat, ami létrejöttekor korszerűnek számított, praktikusnak tűnt. „Összekapcsolhatatlan számítógépes nyilvántartásokat örököltünk a múltból – mondja Zsákai Zoltán, a rendelőt üzemeltető Jump Consulting igazgatója. – Ez oda vezetett, hogy gyakran láthattunk betegeket nyomtatott papírokkal közlekedni a folyosó két oldala között, ami 2018-ban tarthatatlan állapot. Elsősorban ezért döntöttünk az informatikai beruházás mellett. A szükséges vezetékezés elvégzésére ráadásul lehetőséget teremtett az épületben zajló felújítás.”

A számítógépes nyilvántartások kérdése egyben mindig adatkezelési és adatbiztonsági kérdés is. A nagy egészségügyi ellátó intézmények, kórházközpontok által is használt EMMA megfelel a Budaörsi Egészségügyi Központ nyár végén bevezetett szigorú adatvédelmi szabályzatának, garantálja, hogy a különösen érzékeny személyes adatnak minősülő egészségügyi adatok semmiképpen ne kerüljenek illetéktelen kezekbe. A szoftver ezenfelül egyszerűbbé teszi az ellátást végző orvosok számára az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) számára történő adatszolgáltatást is, ami 2017. november 1-je óta törvényi előírás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.