Csalássorozat, amelyet tavaly május óta nem tudtak biztosan megállítani

Dell-OptiplexA Dell nemzetközi ügyfelei közül sokat megpróbáltak átverni tömeges hamis support hívásokkal. A csalók a cég alkalmazottai nevében jelentkezve olyan adatokat is be tudtak mondani, mint az ügyfél neve, a számítógép típusa és sorozatszáma, és a valódi ügyfélszolgálattal korábban lebonyolított utolsó technikai probléma részletei. Már tavaly nyáron felvetődött a kérdés, honnan juthattak a csalók ilyen bizalmas természetű információkhoz. Erre kétféle válasz létezhet: vagy feltörték a Dell-t vagy egy (volt) korrupt alkalmazott élt vissza az adatokkal.

Biztosat nem tudni, ám e két változat mellett még egy harmadik lehetőség is nyitott: ugyanis tavaly novemberben felfedeztek egy olyan, a legtöbb Dell gyártmányú számítógépen jelenlévő sebezhetőséget, amelyek az úgynevezett eDellRoot tanúsítvány miatt – ez sajnálatos módon mindenhol egy azonos privát kulcsot használ – lehetőséget biztosít a távoli támadóknak, hogy bizalmas adatokat lopjanak a felhasználóktól. Igaz, ehhez aztán később jelent meg szoftverfrissítés, de azt sokan vagy nem is ismerik vagy eddig még nem alkalmazták.

A 2015. májusa óta zajló csalássorozatot a Dell látszólag azóta sem tudta megállítani, ami elég ijesztőnek és érthetetlennek tűnik. Biztonsági szakemberek emiatt azt tanácsolják az ügyfeleknek, hogy a részletes ügyféladatokat és a Dell ügyfélszolgálattal korábban lefolytatott technikai támogatási előzményeket tekintsék úgy, mintha teljesen biztosan ellopták volna, így legyenek kellően bizalmatlanok, és óvatosak, ha valaki ezek ismeretében váratlanul jelentkezik náluk — olvasható az ESET közleményében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A bizalom jó dolog, a monitorozás még jobb

csü febr 18 , 2016
Az információbiztonság érdekében a különböző hardveres és szoftveres megoldások mellett öt további intézkedés megkerülhetetlen — állítja Sallai György, a KPMG információbiztonsági tanácsadásért felelős igazgatója. 3. Beszállítók monitorozása A tapasztalatok azt mutatják, hogy az egyik legnagyobb biztonsági kockázat olyan harmadik személy – azaz a legtöbb esetben valamelyik beszállító –, amellyel számítógépen […]
adat

És még ez is...