Burger King kuponokkal etetnek a Whatsappon

Burger-King-kuponAz ESET biztonságtechnológiai cég szakértői elemezték, a Whatsapp alkalmazáson terjedő kibertámadást. A kampány során az áldozatok egy üzenetet kaptak, amely egy felmérésre mutat és a kitöltésért cserébe Burger King utalványt ígér. Az áldozatok a kérdőív végén azonban nem nyernek semmit, kivéve a feliratkozást egy sor olyan szolgáltatásra, amit nem is szerettek volna. A kérdőív végén ugyanis értesítik az áldozatot, hogy megnyerte az utalványt, aki itt válik az átverés fő terjesztőjévé: a nyeremény kézhezvételéhez ugyanis nem kell mást tennie, mint megosztania az üzenetet tíz ismerősével vagy három Whatsapp csoporttal.

A háttérben az átirányításokkal olyan szolgáltatásokra regisztrálják az áldozatot, amikért sokszor a csaló kampány futtatói pénzt kapnak, a felhasználó viszont nem is tud róluk. A biztonságtechnológiai cég kutatói szerint az ilyen típusú, csak mobilon futó kampányok könnyen elterjedhetnek a Facebookon is. A bűnözők tudatosan próbálják az átveréseket a sokkal támadhatóbb mobilos felületekre terelni, ami hatékonyabb károkozást és gyorsabb terjedést biztosít nekik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Minél jobb felbontásúak a tévék, annál jobban ügyelnek a megjelenésükre a focisták

ked jún 21 , 2016
ShareTweetPinShareA Samsung Electronics friss kutatásában azt vizsgálták, hogy „a játék szépségének” változásai miként hatnak a televízióvásárlásokra. Kiderült például, hogy minden ötödik európai felnőtt évente átlagosan több mint 468 órányi focit néz. A sportműsorok nézésével töltött idő 28 080 percnek, azaz 62 munkanapnak felel meg. Ahogyan a játékosok egyre gyorsabbá és technikásabbá válnak, […]
foci

És még ez is...