Bosszúvágy: állítólag ez vezérelte a YouTube székházánál lövöldöző nőt

Az amerikai sajtó – rendőrségi közlésekre hivatkozva – részleteket hozott nyilvánosságra a YouTube videómegosztó kaliforniai székházánál lövöldöző nőről, és azt is tudni vélte, hogy indítéka nem magánéleti volt, hanem a cégen akart bosszút állni.

A kaliforniai San Bruno rendőrfőnöke, Ed Barberini szerdán bejelentette, hogy azonosították a végül öngyilkosságot elkövető nőt: iráni gyökerű, Nasim Najafi Aghdamnak hívják, 39 éves volt és San Diegóban élt. A Google tulajdonában lévő YouTube székháza a San Franciscótól délre eső San Brunóban van. Aghdam kedden a déli órákban a székház kerti étkezdéjéhez ment, és egy pisztolyból találomra több lövést leadott az ott lévő emberekre. Három embert sebesített meg, egyikük állapota még szerdán este is válságos volt. Az első hírek arról szóltak, hogy a nő magánéleti vita miatt valószínűleg a barátját akarta megölni. A San Brunó-i rendőrség azonban szerdai tájékoztatóján közölte: „nincs bizonyíték arra, hogy a lövöldöző ismerte volna áldozatait, vagy hogy kifejezetten őket akarta lelőni”.

Az NBC televízió oknyomozó riportja szerda este arról számolt be: Nasim Aghdam „sokat és rendszeresen volt jelen a YouTube portálján”, ahol angol és farszi nyelven tett közzé saját készítésű videókat. Tettének oka – az NBC szerint – feltételezhetően az volt, hogy a YouTube korhatárhoz kötötte az általa készített egyik fitnessvideót, így nem részesülhetett a feltett filmért járó reklámbevételekből, s ezért akart „bosszút állni” a cégen. „Sok énekesnő, például Nicki Minaj, Miley Cyrus és mások is, olyan videókat tesznek közzé, amelyek egyáltalán nem gyerekeknek valók, és ezeket mégsem kötik korhatárhoz. Ezt a vegán aktivistákkal teszik, és mindazokkal, akik az egészséges, emberi és okos életmódot népszerűsítik” – idézte az NBC helyi adása a nő által közzétett egyik videót.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Facebook-gate: ellenőrzni fogják a politikai hirdetések feladóinak személyazonosságát

hét ápr 9 , 2018
ShareTweetPinShareA Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát – jelentette a Facebook-profilján Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója. A Facebook átláthatóságot akar, és szigorúbb ellenőrzéseket vezet be – közölte Zuckerberg. Hozzátette, hogy ennek érdekében a politikai hirdetéseket közzétevők vagy politikai […]
Facebook

És még ez is...