Egyelőre csak három százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelemben, szemben az ausztriai kilenc százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart. A cseh vagy román vásárlókhoz képest a magyarok inkább informálódnak, mintsem költenek a világhálón. Az internetes értékesítés nem is annyira olcsó, mint azt sokan elsőre gondolják, a boltok szerepe pedig nem csökken, csak új formát ölt – többek között ez derült ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó által szervezett e-kereskedelem témájú panelbeszélgetésen. Európában a többcsatornás értékesítésé a jövő: a kereskedők túlnyomó többsége, kilencven százaléka nem tervezi a fizikai bolthálózat csökkentését online platformjának térnyerése miatt. Az üzlethelyiség jelenlétére szükség van és szükség is lesz a jövőben, a funkció azonban változik: egyszerre pick-up pont, élményzóna és a márkanév-építés elengedhetetlen eszköze – áll a CBRE felmérésében. A beszélgetésen az is elhangzott, hogy tévedés azt gondolni, hogy az online értékesítés lényegesen olcsóbb csatorna, hiszen mind a szakképzett munkatársaknak, mind a logisztikának komoly költségei vannak.
És még ez is...
-
2015. március 10.
A hanyatló európai e-vásárlók elvárják a tökéletes vásárlói élményt
-
2016. november 28.
Közeleg az idő, amikor a házépítést is egy kattintással rendelünk
-
2016. december 9.
Elindult a UPC optikai hálózata Monoron
-
2017. április 5.
Magyar Telekom: 4G+ szinte egész Budapesten
-
2015. április 13.
Egyre többet nézünk tévét a neten
-
2016. május 8.
Ingyen wifi Óbudán