Az Apple és a Google letaszíthatatlan a trónról

Az ötödik egymást követő évben idén is az Apple és a Google bizonyult a világ legértékesebb márkájának az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

A száz vállalatot rangsoroló „Best Global Brands” globális márkarangsorban 51 amerikai vállalat szerepel, ezen belül az első tíz helyből hét jutott amerikainak. Az Apple és a Google mellett a Microsoft (3.), a Coca Cola (4.), az Amazon (5.), a Facebook (8.) és az IBM (10.) szerepel az első tíz között. Az első külföldi a dél-koreai Samsung (6. hely), emellett a japán Toyota (7.) és a német Mercedes-Benz (9.), a Daimler csoport luxusautó divíziója tudott a top tízes csoportba bekerülni. Az Interbrand adatai szerint az Apple márkaértéke 3 százalékkal 184,15 milliárd, a Google-é 6 százalékkal 141,7 milliárd, a Microsofté pedig 10 százalékkal közel 80 milliárd dollárra emelkedett. A Coca Cola, amely 13 éven keresztül, 2013-ig állt a ranglista élén, 5 százalékot veszített márkaértékéből, amely így 69,3 milliárd dollárra esett vissza.

A csúcstechnológiai szektort képviselő cégek együttes márkaértéke 675 milliárd dollárra rúg, messze a legnagyobb a többi ágazathoz képest. Az autóipar a második helyezett 266,8 milliárd dollárral, de ebből is a Toyota 50,3 milliárd, a Mercedes 47,8 milliárd dollárt visz el. Az idei rangsorban a száz vállalat közül 31 tartozik a technológiai vagy autógyártási szektorba, tavalyhoz képest kettővel nőtt a számuk. Idén is a világ legnagyobb közösségi hálózata, a Facebook növelte legerősebb mértékben, 48 százalékkal márkaértékét, amely így elérte a 48,2 milliárd dollárt. Ennek köszönhetően hét helyezéssel ugrott előbbre, a tavalyi 15-dikről a hetedikre. A rangsorba állított száz vállalat közül 16-nak sikerült 10 százalékot meghaladó mértékben növelni márkaértékét. A legjobban teljesítő cégek közé tartozik az Amazon (29 százalék,) az Adobe (19 százalék), az Adidas (17 százalék), a Goldman Sachs és a Starbucks (egyaránt 16 százalék).

A tőkeérték, a pénzügyi eredmény, illetve a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatás alapján felállított százas rangsorban három újonc szerepel: a Netflix a 78., a Salesforce.com a 84., a Ferrari pedig a 88. helyen debütált.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A magyar autósok többsége lehetségesnek tart egy autós hackertámadást

pén szept 29 , 2017
ShareTweetPinShareA magyar autósok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást, és 55 százalékuk szerint a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve – derül ki az NRC Médiakutató és az NNG Kft. közös kutatásából. A reprezentatív kutatás szerint az autóval rendelkezők kilencven százaléka – nagyjából 2,2 […]
tolvaj

És még ez is...