Átalakulhat az online álláspiac

 

A tavalyi 2,8 milliárd forint magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, melynek több mint 85 százalékát, pontosan 2,46 milliárd forintot az állásportálok adtak, 2013-ra 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET. Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) piacán jelentős visszaesést hozott a világválság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint negyven százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők. Tavaly húszezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a 67 százalékos részesedéssel magasan vezető Profession mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.