Artisjus: innovatívnak számít az online fejlesztés

Egy Európában is innovatívnak számító új online fejlesztésnek köszönhetően decembertől minden dalszerző előtt nyitva áll a lehetőség, hogy elakadt műveit könnyedén tisztázza — közölte az Artisjus. Összesen ugyanis 645 millió forintnyi jogdíj és mintegy 65 ezer magyar zenemű keresi gazdáját az Artisjusnál. Az úgynevezett függő számlán maradt, azonosítatlan művek után járó jogdíjak három év elteltével a közös kasszába kerülnének. Az új fejlesztésnek köszönhetően decembertől minden dalszerző előtt nyitva áll a lehetőség, hogy elakadt műveit tisztázza. A rendszert eddig 33 szerző tesztelte élesben: csaknem kilencmillió forintot „szabadítottak ki”.

Mint írták, az Artisjus a zeneszerzők és szövegírók közös jogkezelőjeként hatalmas zenei adatbázist gondoz, és minden évben több millió elhangzási adatot vizsgál meg. A zeneművek lejátszását felhasználási csatornánként méri, majd ezek alapján végzi el a jogdíjak felosztását. Évente átlagosan 9 milliárd forintot fizet ki a szerzőknek, ennek mintegy fele kerül magyar alkotókhoz. A jogdíjak azonban néha elakadnak, mert a zenefelhasználók (rádiók, tévék, zenei klubok) pontatlan adatokat adtak az elhangzásról vagy a szerző elfelejtette regisztrálni a dalát az Artisjusnál.

A szerzői egyesület adatbázisában jelenleg 7056 olyan szerző van, akinek ajánlott listáján legalább egy azonosítatlan mű szerepel. Mivel az Artisjus évente 15500 magyar alkotónak fizet ki jogdíjat, minden második magyar dalszerző érintett lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Legalább a pénzbehajtás... vagyis a kintlévőség-kezelések digitalizációja átlag feletti Magyarországon

vas dec 10 , 2017
Az európai és a regionális átlagot kissé meghaladja a kintlévőségek kezelésének digitalizációja Magyarországon az EOS Csoport tanulmánya szerint. A nemzetközi pénzügyi szolgáltató közleménye szerint a megkérdezett 3400 európai vállalat 49 százaléka úgy véli, hogy folyamatait erősen digitalizálta, de csupán 18 százalékuk küld digitális felszólítást a késedelmesen fizető ügyfeleknek. A kutatás […]

És még ez is...