Apple: Kínában vesztésre áll a Siri

appleA Siri hangfelismerő asszisztens eltávolítására is kényszerülhet Kínában árusított készülékeiből az amerikai Apple, amely elvesztette az ezzel kapcsolatos pert a kelet-ázsiai országban. A vállalatot tavaly március óta perli a sanghaji Zhizhen Network Technology (ZNT), azzal vádolva az Apple-t, hogy az iPhone-okban és iPadekben lévő Siri hangfelismerő szolgáltatás használatával, illetve a készülékek Kínában való árusításával az amerikai cég megsértette a kínai vállalat szabadalmi jogait. A ZNT azt állítja: saját szoftverét, a Sirihez sokban hasonlító Xiao i csetrobotot már 2004-ben szabadalmaztatta a kelet-ázsiai országban, míg a Sirit csupán 2007-ben kezdték el fejleszteni.

Az Apple a vádakra válaszul az állami szellemi szabadalmi jogi szervezetnél próbálkozott: a Xiao i robot szabadalmának érvénytelenítését kérte. Ezt a hivatal elutasította, a fővárosi középfokú bíróság pedig megerősítette: a kínai vállalat szabadalmi jogai rendben vannak és támadhatatlanok. A bírósági határozat komoly mértékben megnehezíti az Apple helyzetét a ZNT-vel szemben, a tét pedig óriási: a Xiao i robotot – amely nemcsak az Apple által is használt iOS rendszeren, de a rivális Androidon is fut – 100 millióan használják az országban, az Apple pedig, amennyiben a bíróság a kínai cég javára dönt, kénytelen lesz a Sirit tartalmazó termékeinek gyártását és árusítását befagyasztani az országban. A ZNT kitart állításai mellett, s azt is fontolgatja, kártérítést kér az amerikai óriástól.

Az Apple érvei a kínai sajtó szerint nem erősek: a Siri által nyújtott szolgáltatások jóval túlmennek a Xiao i csetrobot kapacitásain, és a két szoftver működési mechanizmusa is sokban különbözik. Az amerikai vállalatnak ez már a sokadik jogi esete Kínában: két éve 60 millió dollárt volt kénytelen fizetni a Shenzhen Proview Technology vállalatnak az iPad márkanév használatáért, majd két szerzői jogi pert is veszített, s egy harmadik jelenleg is folyamatban van, az iTunes rendszerén letölthető dokumentumok és applikációk miatt — írja az MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

"Szárnyal" az IBM

sze júl 16 , 2014
Az IBM több légitársasággal együttműködve egyedi, jól működő technológiai megoldásokat dolgozott ki a vásárlói élmény javítására és a költségek optimalizálására. A személyre szabott kommunikáció ma már elengedhetetlen a versenyképesség megőrzéséhez, ezért például az Air-France KLM az IBM technológiájának segítségével dolgozta ki saját, valós idejű tájékoztatáson alapuló rendszerét. A légitársaság utasai […]

És még ez is...