Állítólag tévhitek miatt maradunk ki a felhő-boomból

felhoA fejlett országokban rohamtempóban terjednek a vállalati felhőszolgáltatások, itthon viszont a nagyvállalatok mindössze nyolc százaléka csatlakozott eddig az új „it-forradalomhoz”. Az ok az ismeretek hiánya és néhány alaptalan félelem – derül ki a Microsoft és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) közös kutatásából. A magyar cégvezetők biztonságosabbnak hiszik a meglévő informatikai infrastruktúrájukat, és sokan nem tudják, hogy a felhőmegoldások nem csak az informatika, de a HR, vagy a marketing kiadásaikat is csökkenthetik.

A megkérdezett hazai cégvezetők közel nyolcvan százaléka számára fontos kérdés, hogy a szolgáltatás megfelel-e az adatvédelmi irányelveknek, a hatósági előírásoknak. A megkérdezettek mintegy hetven százaléka aggódik a saját adatvagyona feletti kontroll elvesztése, a külső szolgáltatótól való függés miatt, miközben a válaszadók több mint harmada számára a jogi környezet kiszámíthatósága és a szabályozottság a fontos. Eközben Nyugat-Európában éppen az elérhető jelentős költségmegtakarítások miatt növekszik a felhőszolgáltatások népszerűsége, addig Magyarországon ez a szempont csupán a negyedik helyre szorul. A cégvezetők fele nem tudta pontosan megmondani, mennyit is költ vállalata jelenleg informatikára, míg a válaszadók ötöde úgy kalkulált, hogy az it-költség – a területen foglalkoztatott szakembergárda béreivel együtt – évente ötven és kétszázmillió forint között alakulhat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A nyár legdivatosabb mobiljai jönnek

sze jún 10 , 2015
ShareTweetPinShareNéhány hét, és Magyarországon is kaphatók lesznek a szingapúri Aplustec LLP innovatív Card Phone kártyatelefonjai. A Card Phone telefoncsalád három tagja lesz kapható Magyarországon, a CM1-Aqua, a CM1-Super és a CM1-Colour’s. A CM1-Aqua a világ első bankkártyaméretű vízálló telefonja. Olyan vékony és könnyű, hogy a bankkártyák mellett elfér a pénztárcában […]

És még ez is...