A Telenor Research szakértői szerint 2016-ban hat fontos trend uralja majd a távközlési ipart. Az idén minden korábbinál nagyobb mértékben kihasználják majd a távközlési vállalatok a big data technológiában rejlő lehetőségeket. A szolgáltatások üzemeltetése során keletkező adatok begyűjtését nem csak belső célokra, hanem akár a teljes társadalmat érintő problémák megszüntetésének a szolgálatába lehet állítani – ehhez a magánszektor és kormányzat hatékony együttműködésére van szükség. A Telenor Csoport big datából gyűjtött, anonimizált adathalmazainak elemzésével például a dengue-láz visszaszorításában segédkezett Pakisztánban. Az óriási adatmennyiség feldolgozása után egy olyan térképet lehetett előállítani, amely felfedte a vírusos fertőzés gócpontjait, és így segítségével a helyi hatóságok meg tudták állapítani, hol van a leginkább szükség segítségükre.
És még ez is...
-
2021. december 1.
Magyar segítséggel nyitott kasszamentes üzletet Londonban a Tesco
-
2018. április 13.
Már megint szünetelni fog az e-matrica és az e-útdíj értékesítése
-
2019. december 4.
A már nem használt mobiloddal védheted a gorillák élőhelyét
-
2014. augusztus 25.
Az alkalmazás-virtualizáció klassz V.
-
2013. július 11.
A Big Data esete a holland árvízvédelmmel