A Verizon 4,4 milliárd dollárért felvásárolja az AOL-t

A Verizon Communications Inc. kedden bejelentette, hogy 4,4 milliárd dollárért felvásárolja az AOL digitális tartalom-, termék- és szolgáltatásközvetítő tömegkommunikációs céget, így az Egyesült Államok legnagyobb vezeték nélküli szolgáltatója lesz, egyúttal a webes és a mobiltelefonos videószolgáltatások terén is átveszi a vezető helyet. A várhatóan nyáron lezáruló üzlet révén a AOL által birtokolt Huffington Post, TechCrunch és Engadget weboldal is a Verizon leányvállalata lesz. Az AOL vezérigazgatója, Tim Armstrong több évre megtarthatja pozícióját.

Armstrong az alkalmazottakhoz intézett közleményében hangsúlyozta, hogy a médiafogyasztás nyolcvan százaléka az elkövetkező években a mobileszközökre helyeződik át, és rámutatott, hogy a Verizonnak több mint százmillió mobil-előfizetője van, tartalomszolgáltatási szerződéssel rendelkezik a profi amerikaifutball-ligával (NFL) és másokkal, és rendelkezik stratégiával a mobilvideózás területén is. A Verizon tavaly vette meg az OnCue-t, az Intel internet-alapú televíziós platformját. A keddi bejelentés nyomán az AOL részvényeinek árfolyama 19 százalékkal emelkedett, a Verizoné pedig 0,7 százalékkal csökkent.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.