A választások finisében nem lehetnek névtelen politikai hirdetések Izraelben a Facebookon

Március közepétől tilos lesz anonim módon az izraeli választásokra vonatkozó politikai tárgyú hirdetéseket elhelyezni a Facebookon. A Facebook képviselője elmondta, hogy csakis személyazonosságuk ellenőrzése és nyilvánossá tétele után helyezhetnek el a hirdetők az izraeli választások előtti utolsó három héten politikai tartalmú reklámokat, hogy ezzel is segítsék a választások tisztaságát. Az új, átláthatóságot biztosító szabályozás nem fogja ellenőrzi a közölt állítások tartalmát, de pontosan követni lehet majd, hogy ki a felelős az adott állítás nyilvánossá tételéért. A világ más pontjain, korábban, a parlamenti választásokat megelőző időszakban a Facebook politikai hirdetések tartalmát, igazsághoz való viszonyát is ellenőriztette alkalmazottjaival, de Izraelben erre nem kerül sor, és így elvileg megmarad a fake news, a hamis hírek közzétételének lehetősége.

A politikai hirdetések átláthatóságát szolgáló szabályokat az amerikai, a brazíliai és az egyesült királyságbeli választások idejére dolgozták ki a Facebook szakemberei, ez lehetővé tette, hogy a fogyasztók megtudják, ki vagy mely párt fizetett az egyes hirdetésekért. A politikai hirdetéseket hét évig egy nyilvános, ellenőrizhető adatbázisban őrzik, amelyből kiderül, hogy ki, mikor, és mennyi pénzért jelentette meg, és melyik országból fizettek érte. A Facebook ezzel biztosítja, hogy csakis izraeliek helyezhessenek el az izraeli választásokra az egyes jelölteket, politikai pártokat, vagy egyes pártok szlogenjeit népszerűsítő reklámokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Mint egy falat kenyér úgy hiányzott a most elkészült stratégiai terv

ked márc 5 , 2019
ShareTweetPinShareElkészült Magyarország digitális szolgáltatás kereskedelem-fejlesztési stratégiájának szakmai tervezete, amelynek célja, hogy kiszámítható, stabil és támogató szabályozási környezetet alakítson ki a hazai vállalkozások számára, emellett védje a fogyasztókat – mondta a Digitális jólét program szakmai vezetője. Gál András Levente kifejtette, hogy a tanulmány sarkalatos pontja az, hogy felkutassa, mit kell tennie […]
Gál András Levente

És még ez is...