A sorrend: Samsung, Apple, Huawei

Az IDC friss elemzése szerint 2017 második negyedévében a Samsung vezeti az okostelefonpiacot. A társaság 1,4 százalékkal több okostelefont értékesített az idei második negyedévben, mint tavaly. Az eladott 79,8 millió készülékkel 23,3 százalékos piaci részesedést biztosított magának a tavalyi 22,7 százalék után. Az Apple 41,0 millió készüléket értékesített, 1,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra nőtt 11,7 százalékról. Az Apple új modellje, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus kétszámjegyű százalékos növekedést ért el, megemelve ezzel készülékei átlagos eladási árát. A Huawei eladásait 19,6 százalékkal 38,5 millióra növelte, piaci részesedése 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A Huawei elsősorban a prémium kategóriában erősíti modellkínálatát és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul.

Az OPPO eladásai 22,4 százalékkal 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. Az OPPO Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben. A legnagyobb mértékben, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben a 2016 második negyedévi 13,3 millió után, ami akkor még nem volt elegendő az öt legnagyobb gyártó közé kerüléshez. Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek az idei második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés, a korábbi 45,9 százalék után.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.