A Samsung őrzi a helyét a trónon

tron-tapsAz okostelefon-tulajdonosok által használt márkákat illetően jelentős változások fedezhetők fel az elmúlt években. Jelenleg a Samsung tetemes előnnyel áll az első helyen, az okostelefon tulajdonosok harminchat százaléka büszkélkedhet ilyen készülékkel. A Sony részesedése már csak mintegy fele ennek (tizenhét százalék), az eltűnőfélben lévő Nokia a harmadik helyen tizenegy százalékot tudhat magáénak, a feltörekvőben lévő LG kilenc százalékot, Apple telfonja pedig hét százaléknak van. 2013 év elején a Samsung piaci pozíciója a jelenlegihez hasonló (harmincöt százalék) volt, a verseny ugyanakkor sokkal élesebb volt a dobogós helyekért; a Nokia tizenkilenc százalékkal állt a második helyen, s bár akkora már megszűnt a japán Sony és a svéd Ericsson egy évtizedig tartó vegyesvállalata, a Sony Ericsson készülékek még hasítottak a magyar piacon tizenhét százalékos részesedéssel — áll az NRC friss kutatásában.

A jövő ugyan kiszámíthatatlan, de néhány feltörekvő társaság feljuthat az élbolyba. A Microsoft immáron a Nokia név elhagyásával kínálja a pénztárcabarát Lumia készülékeit, a Huawei Honor néven új okostelefon márkával jelent meg, és megérkeztek a Lenovo készülékek is a magyar piacra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.