A létező világ mellett a Second Life, a World of Warcraft, az Xbox Live és a hasonló online játékok felhasználóinak millióit is megfigyelte az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) és a Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) – közölte a The New York Times nyomán az MTI. A kémszervezet attól tartott ugyanis, hogy a közeget a terroristák és a bűnszervezetek titkos kommunikációra, pénzmozgatásra vagy fegyveres akciók megtervezésére fogják felhasználni. A digitális avatarok szuperharcosoktól, szörnyektől és szupermodellektől hemzsegő virtuális világába tömegesen vegyültek bele a hamis személyazonosságot használó kémek, akik adatokat gyűjtöttek – beleértve a játékosok közötti kommunikáció tartalmát is – és informátorokat próbáltak meg beszervezni. Annyian lettek végül, hogy a Second Life esetében külön „konfliktusmegoldó” csoportot kellett létrehozni. Információk szerint – noha a hírszerzők eljutottak valódi terrorszervezetek tagjaihoz is – a játékok megfigyelésével nem sikerült sikert felmutatni a terrorelhárítás terén, és a hírszerzők feltehetően eltúlozhatták a veszélyt. Az érintett csoportok ugyanis sokkal hatékonyabb és könnyebb módokat találtak a titkos kommunikációra.
És még ez is...
-
2014. október 21.
Óvakodj a sztárok Facebook oldalaitól, lájkold inkább a minuszost! :)
-
2013. augusztus 17.
Egyre népszerűbb a VOIP
-
2016. szeptember 19.
Lepaktált a Netflix és a Liberty Global
-
2012. április 10.
Jön a Networkshop 2012
-
2022. május 27.
2022 Q1: kiberbiztonsági trendek – nincs ok a derűlátásra
-
2017. április 27.
Európai Unió Tanácsa: el a kezekkel a 700 megahertzes frekvenciasávról