A moszkvai önkormányzat öt éve kezeli a mobilfelhasználók geolokációs adatait

A moszkvai önkormányzat 2015 óta megvásárolja a mobilszolgáltatóktól a felhasználók helyváltoztatására vonatkozó, úgynevezett geolokációs adatokat, az indoklás szerint a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének céljából – írta hétfői számában a Vedomosztyi című napilap, a város közbeszerzési portáljának adataira hivatkozva. Moszkva az elmúlt négy év alatt 516 millió rubelt, csak tavaly 101,8 millió rubelt költött erre a célra (a rubel jelenleg mintegy 4,2 forintot ér). A „személytelen statisztikai adatok” beszerzését a főváros információtechnológiai osztálya intézi az önkormányzati elemzőközpont közvetítésével. A lap szerint a központ 500-szor 500 méteres mezőkre osztotta fel a fővárost és Moszkva megyét, és azt figyelte meg, hogy a felhasználók mennyi ideig tartózkodtak vagy dolgoztak egy-egy területen. Ingázónak minősítették azt, aki naponta beutazik az övezetbe és el is távozik onnan, azokat pedig telektulajdonosnak tekintik, akik havonta több mint ötven órát töltenek a hétvégéken a város határain kívül. A rendszer emellett azt is rögzíti, hogy hányan veszik igénybe a metrót, mikor és mennyi ideig utaznak az otthonuk és a munkahelyük között. A városvezetés az adatokat egyebek között a közlekedés infrastruktúrájának kiépítéséhez és a forgalomirányításhoz használja fel. De az információból emellett következtetések vonhatók le a terület társadalmi és gazdasági kilátásaival, a járványokkal és balesetekkel, valamint a lakosság közlekedési magatartásával kapcsolatban.

Február végén vált ismertté, hogy a moszkvai bírósági végrehajtók a fővárosban felszerelt térfigyelő kamerarendszert rosszhiszemű adósok felkutatására használják. Az orosz fővárosban az RBK gazdasági napilap szerint jelenleg több mint 167 ezer térfigyelő kamera működik, amelyek száma idén további hétezerrel bővül. A berendezések egy része arcfelismerő rendszerhez kapcsolódik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Magyar fejlesztésű chatbot adja el az LG tévéit

csü márc 7 , 2019
ShareTweetPinShareAz átlagos vásárló könnyen elveszhet az információk rengetegében, ezért alkotta meg az LG hazai képviselete a cég digitális promóterét, Chat Botondot. Az LG hivatalos weboldalán elérhető chatbot az elmúlt két hónapban több mint tizenötezer magyar felhasználónak segített az ideális televízió és a legjobb akciók megtalálásában. Az LG teljes mértékben hazai […]
televizio, tévé

És még ez is...