A magyarok nyitottak, de az információk értelmezése nehezen megy

mobil-shoppingxA magyarok jóval nyitottabbak az új technológiákra mint az európai átlag, azonban kevésbé tudják értelmezni az innovációkról szóló híreket – derült ki a Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló 18 európai országban végzett reprezentatív kutatásból. A társaság közleménye szerint a magyarok 58 százaléka nyilatkozott úgy, hogy figyelemmel kíséri az innovációt, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronikai eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával. Ezzel együtt jár, hogy a magyaroknak sokkal nagyobb elvárásaik is vannak, mint az európai átlagnak.

Míg a magyarok 59 százaléka várja az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyítse és tegye egyszerűbbé az életét, csak az európaiak 42 százalékának van ilyen igénye a felmérés szerint. A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka válaszolta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Míg a magyar válaszadók alig öt százaléka merte kijelenteni, hogy a közbeszédben forgó minden technológiai kifejezést érti, európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.