A magyar vállalatok hatékonyabbak, mint nemzetközi társaik

2

A nemzetközi kereskedelemben való részvétel kihívást jelent mind a magyar, mind a nemzetközi kis-és középvállalatoknak. Épp ezért a kkv-k alacsony hányada foglalkozik nemzetközi kereskedelemmel: Magyarországon mindössze 19 százalék teszi ezt, ami megegyezik a globális átlaggal.

A magyar vállalatok hatékonyabban használják az online eszközöket, mint nemzetközi társaik. Míg Magyarországon az exportőrök 75 százaléka egyetért abban, hogy az online eszközök használata a nemzetközi kereskedelemben növeli bevételeit, addig globálisan ez az arány csupán 58 százalék. A nemzetközi kereskedelemmel foglalkozó, kkv-k magabiztosabbak és nagy valószínűséggel több munkahelyet is teremtenek. Magyarországon az exportőrök 29 százaléka hozott létre munkahelyeket az elmúlt hat hónapban, és felük további munkahelyeket szeretne létrehozni a következő fél évben, miközben a nemzetközi kereskedelemben részt nem vevő cégek esetében ez az arány csupán 19 százalék és 35 százalék.

A kutatás rámutatott, hogy az exporttal foglalkozó kkv-k üzleti modelljének egyik legfontosabb eleme a kereskedelem. Tíz vállalkozásból négyen állították azt, hogy a bevételük több mint 25 százaléka nemzetközi kereskedelemből származik. Ezen vállalatok nemzetközi eladásai nagyban függnek az olyan online eszközök használatától, mint a webshopok, online fizetési lehetőségek és online ügyfélszolgálat. A nemzetközi és magyar exportőrök közel fele (45 százalék és 42 százalék) azt állította, hogy a nemzetközi értékesítések több mint 75 százaléka függ az online eszközöktől. A magyar cégek sokat profitálnak az online eszközök adta lehetőségekből: azon magyar exportőrök közül, akik online eszközöket használnak a nemzetközi kereskedelemben, 75 százalék számolt be bevételnövekedésről, míg nemzetközi társaik esetében ez az arány csupán 58 százalék.

2 thoughts on “A magyar vállalatok hatékonyabbak, mint nemzetközi társaik

  1. Természetesen tudunk: goo.gl/2t2m4c
    A magyar nyelvű közleményt küldöm az emailcímedre.

  2. Az eredeti kutatáshoz tudtok adni egy linket? Nem látok forrást sajnos, de szeretném megnézni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Biztonságos biometrikus technológiával gyorsul az ügyintézés a Telenornál

hét szept 11 , 2017
A hazai távközlési szolgáltatók közül elsőként a Telenor vezet be üzleteiben olyan digitális aláírást, amely nem csupán az aláírás képét, hanem az írás vonalát, sebességét, az érintőpálca nyomásának erősségét és dőlésszögét is rögzíti digitálisan. A digitális technológia használata jelentősen meggyorsítja az ügyintézést és szükségtelenné teszi a papíralapú adminisztrációt is. A […]

És még ez is...