A letöltések ellenére növekedett a zenepiac

 

Több mint másfél évtized után ismét bővül a zenemű-kereskedelem piaca Németországban, a bevétel az első félévben 660 millió euró volt, ami 1,5 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest – írja a német zeneipari szövetség közleményére (BVMI) hivatkozva az MTI. A közlemény szerint a digitális üzletág bevétele 16 százalékkal nőtt, a fizikai hanghordozók értékesítésének visszaesése pedig lassult, a csökkenés 2,5 százalékos volt. Érdekesség, hogy a forgalmazás valamennyi módját és csatornáját együttvéve elsősorban az ősi bakelitlemez és az úgynevezett streaming szolgáltatás tör előre. A BVMI közleménye szerint továbbra is a CD-értékesítés adja a forgalom legnagyobb részét. A CD-eladásból származó bevétel 2,7 százalékkal csökkent ugyan az egy évvel korábbihoz képest, de így is a teljes zenemű-kereskedelmi piac 67,5 százalékát teszi ki. A bakelitlemez-eladások a 30 százalékos növekedés ellenére is csak 1,8 százalékot képviselnek. A zenei DVD 5,2 százalékot tesz ki, míg az egyéb fizikai hanghordozók – például az MC, a klasszikus magnókazetta – részaránya egy százalék. A fizikai hanghordozók együttvéve a piaci forgalom 75,5 százalékát adják.

A digitális forgalmazás az idei első félévben a bevétel 24,5 százalékát adta. A letöltés – aminek révén a fogyasztó a hangfelvétel birtokába jut – 19,9 százalékos részarányt képvisel, ez 5,3 százalékpontos növekedés éves szinten. A streaming – amikor a fogyasztó hozzáférést, „meghallgatási jogot” szerez a zenei alkotáshoz – egy év alatt megduplázta a részarányát, amely így 4,6 százalék volt a németországi zenemű-kereskedelem bevételében 2013 első félévében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Amerikai portálokat támadott egy szíriai hackercsoport

csü aug 22 , 2013
ShareTweetPinShare  A damaszkuszi kormányhoz hű, Szíriai Elektronikus Hadsereg elnevezésű csoport csütörtökön magára vállalt több, amerikai médiaportálok ellen elkövetett hackertámadást. A támadás célpontjai között szerepelt a washingtonpost.com, a time.com és a cnn.com is. Az elkövetők az Outbrain médiaszolgáltatást törték fel, amelynek segítségével a médiumok másutt megjelent tartalmakat kínálnak fel a honlapjukon. […]
biztonság

És még ez is...