A Leica közellenséggé vált Kínában

Cenzúrázták a Leica optikai készülékeket gyártó német vállalat oldalát a kínai Weibo mikroblogon, miután a cég neve összefüggésbe került egy az 1989-es Tiananmen téri eseményeket bemutató promóciós videóval.

Az ötperces, The Hunt (A vadászat) című reklámfilm, amelyet a héten tettek közzé, a történelem több sötét pillanatát eleveníti fel. A központi szálat egy nyugati újságíró története adja azonban, aki egy pekingi szállodából próbál kijutni az utcára, hogy dokumentálhassa a diáktüntetések feloszlatását, de ebben kínai katonák próbálják akadályozni. A videót a kínai internetcenzorok Kínában elérhetetlenné tették, majd pekingi idő szerint csütörtök estére már nem engedélyeztek semmilyen, a Leica nevet tartalmazó bejegyzést közzétenni a kínai Twitternek is nevezett Weibón – írja a SCMP. A közösségi platform kínai felhasználói pedig a Leica hivatalos Weibo oldalán fejezték ki indulataikat a vállalattal szemben, különösképpen amiatt, hogy – mint fogalmaztak – a cég “ostoba” lépése kínai partnerét, a Huawei telekommunikációs óriáscéget is kellemetlen helyzetbe hozza. Emily Anderson, a Leica egyik szóvivője úgy nyilatkozott: a kérdéses videó, bár a Leica-logóval ér véget, nem a cég megrendelésére készült, így azt hivatalosan nem is hagyták jóvá. A szóvivő kiemelte: a Leica elhatárolódik a videóban bemutatott tartalomtól, és elnézést kér bármiféle ebből adódó félreértés vagy helytelen következtetés miatt. Hozzátette: a cég lépéseket tett annak érdekében, hogy biztosítsa, a rövidfilmet a Leica egyetlen hivatalos közösségi oldalán sem osztják meg. Tény azonban, hogy a videó alkotói az elmúlt években számos díjnyertes filmet készítettek a Leica számára.

Kína jelenleg a Leica első számú növekedési piaca, ahol a Huawei-jel együttműködésben csúcstechnológiás mobilkészülékeket gyárt. A Huawei nem nyilatkozott az ügyben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.