A magyarok leginkább könyvet vásárolnak az interneten, a megkérdezettek 31 százaléka vett már könyvet online, de mintegy negyedük köt biztosítást online, foglal utazást vagy üdülést, színház-, mozi- és koncertjegyet és rendel számítástechnikai eszközöket a világhálón. Az átlagköltés a szórakoztatóelektronikai eszközöknél a legmagasabb, ezeknél az ötvenezer forintot is meghaladja az egy vásárlás alkalmával kiadott összeg. Európai szinten az online értékesítés az informatikai és a fotótermékek, valamint az irodatechnikai termékek kereskedelmében a legnagyobb arányú. Az informatikai és fotócikkek kereskedelmének nagyjából 25 százaléka zajlik az interneten, az irodatechnikai szektorban közel húsz százalék, a telekommunikációs termékeknél pedig 19 százalék a netes eladások aránya. A műszaki elektronikai cikkeknél az eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül európai átlagban. Ezen a területen Csehország áll az élen, ahol az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. Magyarországon 19,3 százalékos ez az arány — áll a GfK Hungária jelentésében.
És még ez is...
-
2015. február 9.
Meg fogsz döbbenni: a világ informatikája számokban XIX.
-
2014. június 27.
Beetet a Barion
-
2013. november 23.
Mindig nyertes: húszmilliót nyert az ALLWIN
-
2016. január 16.
Nagy boldogság nem lehet az Intelnél
-
2013. május 22.
A Yahoo! felvásárolja a Tumblrt
-
2019. június 14.
A sorrend: Apple, Google, Microsoft