A készpénz a király

shopAz online vásárlók továbbra is elsősorban a készpénzt részesítik előnyben az interneten rendelt termékek kifizetésekor. A készpénz dominanciája részben a vásárlói preferenciákból adódik, amit vélhetően felerősített a 2014 februárjában bevezetett, havonta legfeljebb két részletben 150 ezer forintig terjedő ingyenes készpénzfelvételi lehetőség. Látva a vásárlások összértéke alapján 65 százalékos utánvét arányt (készpénzes és bankkártyás utánvét), ez egyben azt is jelenti, hogy a vásárlók még mindig főleg akkor szeretnek fizetni a termékért, amikor azt már a kezükben tartják és biztosak lehetnek benne, hogy a pénzükért kapnak is valamit.

Az utánvét dominanciája azt is jelenti, hogy a megrendelések kézhezvétele leginkább futárszolgálat segítségével történik, de a személyes átvételi lehetőséget biztosító átvevőhelyek szerepe várhatóan fokozatosan emelkedni fog a jövőben. Itt nem csupán a személyzettel rendelkező partner pontokra kell gondolni, hanem a már Magyarországon is gombamód szaporodó csomagautomatákra is, amelyek a hét minden napján 0-24 órában biztosítanak átvételi lehetőséget – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Kinövik a vállalatok a hálózataikat

hét jún 8 , 2015
ShareTweetPinShareA Barracuda Networks megbízásából, a Freeform Dynamics piackutató készített egy felmérést, ami szerint a vállalatok bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy a folyamatosan növekvő informatikai igények kielégíthetők-e a meglévő üzleti hálózatokon. Az eredményekből számos, a meglévő it-infrastruktúrára egyre nagyobb terhelést jelentő, kialakulóban lévő üzleti trend rajzolódik ki. Többek között jól látszik, hogy a […]

És még ez is...