A jó hírnév visszaszerzése nagyon sokba kerülhet

moneyA Kaspersky Lab vizsgálatai szerint a vállalatok több mint fele (57 százalék) elismeri, hogy azon információbiztonsági incidensek, amelyeket az elmúlt évben tapasztaltak, negatív hatással voltak a jó hírnevükre. Esetenként a márkát ért károk összege a kis-és középvállalatok esetében átszámítva több mint kétmillió forint volt, míg a nagyvállalatoknál ez az összeg meghaladta az 58 millió forintot. Az elemzés szerint a reputációs kár közvetlenül függ attól, hogy az incidens közismertté válik-e. A válaszadók 22 százaléka azt állította, hogy kiszivárgott a médiába és így nagy nyilvánosságot kapott a cégen belül történt eset. A márka hírnevét érintő veszteség mértékét meg lehet állapítani abból, hogy a cégnek mennyit kell a helyreállításra költeni. Az elmúlt egy évben minden negyedik európai cég (24 százalék) kénytelen volt külső pr-tanácsadók segítségét kérni.