A hülyeség ellen nevetéssel tiltakoznak a török nők

nevetA Twitterre és más közösségi oldalakra feltöltött nevetős szelfikkel tiltakozott számos török nő az ország miniszterelnök-helyettesének azon kijelentése ellen, miszerint „az erkölcsös nők nem nevetnek nyilvánosan”. A BBC brit közszolgálati adó hírportáljának szerdai gyűjtése szerint a politikus hétfői kijelentése óta mintegy 300 ezer bejegyzés született a Twitter mikroblogokon és az Instagram fotómegosztón a nevetés (direnkahka), az elfojtott nevetés (direnkahkaha), illetve az elnyomott nők (direnkadin) címkék alatt. Sok bejegyzés pedig a nevető önarcképeken keresztül kifejezett tiltakozás mellett azt írta, hogy ehelyett inkább a valós problémákról, így a nemi erőszakról, a családon belüli erőszakról és a kislányok férjhez adásáról kéne beszélni.

Bülent Arinc miniszterelnök-helyettes hétfői beszédében az ország „erkölcsi zülléséről” beszélt. Egyebek mellett azt mondta, hogy a televíziós műsorok szexfüggést okoznak a fiataloknál, ellenszerül a Korán olvasását ajánlotta. A nevető nők mellett elítélte az autók és a mobiltelefonok túlzott használatát is. Utóbbit illetően például kikelt az ellen, hogy a nők órákon át „lógnak” mobiltelefonjukon, ételrecepteket cserélnek ki vagy pletykálkodnak. Arincot a felháborodás mellett sokan kigúnyolták az interneten. Fatih Portakal, egy török tévébemondó például azt írta: „ha a nők nem nevethetnek, a férfiak ne sírhassanak nyilvánosan”, arra utalva, hogy Arinc gyakran szokott könnyeket hullatni a kormányfő, Recep Tayyip Erdogan beszédeit hallgatva — írj az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az e-kereskedelem drágább, mint gondolnánk

csü júl 31 , 2014
ShareTweetPinShareEgyelőre csak három százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelemben, szemben az ausztriai kilenc százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart. A cseh vagy román vásárlókhoz képest a magyarok inkább informálódnak, mintsem költenek a világhálón. Az internetes […]
Kiskereskedelem, kosár

És még ez is...