A GVH 12,5 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot jogsértő reklámozásért

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 12,5 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot iPhone készülékek jogsértő reklámozásáért.

A GVH közleménye szerint a társaság a „Mennyit fizetnél egy iPhone-ért?” című elektronikus reklámlevelében nem tárgyilagosan hasonlította össze az iPhone 7 készülékajánlatokat saját és versenytársa előfizetői csomagjának részeként. A 2017. augusztus 17-én szétküldött reklámlevélben csak a készülékért fizetendő havidíjat emelte ki. A havonta fizetendő összeg azonban – a készülék mellé szükségszerűen beszerzendő tarifacsomag díját is figyelembe véve – a két szolgáltató esetében közel azonos volt. Bár a Magyar Telekom vonzóbbnak tüntette fel saját ajánlatát, a fogyasztó összességében nem kapott objektív képet a két szolgáltatásról, így a Magyar Telekom megsértette a versenytörvény összehasonlító reklámokra vonatkozó szabályait a GVH szerint. Az összehasonlító reklám mentesítheti a fogyasztókat a piaci tájékozódás és mérlegelés egyes terhei alól, így a verseny hasznos eszköze lehet. Ehhez azonban szükséges, hogy az összehasonlítás jogszerűen történjen, azaz tartalma, módszere tárgyilagos legyen – mutatott rá a hivatal.

Az ajánlathoz kapcsolható bevétel a versenyhivatal megállapítása szerint nem volt jelentős. A GVH bírságcsökkentő tényezőként figyelembe vette, hogy a cég – együttműködési jellegű intézkedésként – elengedte a közvetlenül érintett fogyasztók hűségvállalás miatti kötbérfizetési kötelezettségét. A kirótt összeget növelő körülmény volt ugyanakkor, hogy a Magyar Telekom több alkalommal követett már el a fogyasztók tájékoztatásával összefüggő jogsértést, és a bírságnak visszatartó hatásúnak kell lennie. A Magyar Telekom a bírságra reagálva közölte: a társaság vizsgálja a GVH határozatát, és megfontolja a jogorvoslat kezdeményezését. Bár a vállalat álláspontja szerint a kampány megfelelt az összehasonlító reklámra vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek, a kampányban készüléket vásároló, csekély számú érintett ügyfél részére kompenzációt nyújtott – tették hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hamis Twitter- és Facebook-fiókok álhírei segítik a Likud választási kampányát

csü ápr 4 , 2019
Hamis Twitter- és Facebook-fiókok álhíreinek tömege segíti a kormányzó, jobboldali Likud párt választási kampányát Izraelben egy közösségi médiát megfigyelő szervezet előzetes jelentése szerint – közölte a ynet. A hamis Twitter- és Facebook-fiókok több mint 130 ezer üzenetet juttattak el héber nyelven mintegy 2,5 millió izraelihez, amióta bejelentették az új választásokat. […]

És még ez is...